A kettőstömegű lendkerék azért jött létre, hogy legyen valami, ami a motorrángást nem engedi átvinni a kuplungon keresztül a hajtásláncra. Gyakorlatilag, ha le akarjuk egyszerűsíteni, arról van szó, hogy az autó vibrációmentesen haladjon az úton!
Kettőskerekű lendkerék a legtöbb modern, mai gépjárműben már megtalálható, elsősorban a dízelüzeműekben. Ennek oka, hogy ezek a gépjárművek kevésbé finom járással rendelkeznek, mint a benzinesek. A dízelmotorok sokkal nagyobb nyomatékkal bírnak, így több vibráció keletkezik útközben. Ha a kettőstömegű lendkerék meghibásodik, azt eleinte egyáltalán nem könnyű felismerni, ugyanis nem igazán vannak jelei. Talán annyit érezhet, hogy megállás közben halk kopogás hallható, útközben pedig a szokásosnál is jobban rezeg a gépjármű. Ha az alkatrész felépítését szeretnénk leírni akkor úgy kell elképzelni, mintha félbevágnánk és a két rész közé egy rugózó elemet, illetve egy rezgéscsillapítót tennénk be. Az alkatrész egyik felét közvetlenül a kuplungtárcsához rögzítik, míg a másikat a főtengelyhez.
A két lendkerék egymáshoz képest akár 60-60 fokkal is el tud mozdulni irányonként. Vannak, akik igyekeznek olcsón megúszni az alkatrész cserét és az elromlott alkatrészt egy hagyományos, vagyis egytömegű lendkerékkel igyekeznek pótolni. Ez meglehetősen kockázatos megoldás, ugyanis nem csak több lesz a rázkódás, hanem azt is kockáztatja, hogy egy későbbi kuplungjavítás során nem talál megfelelő szettet. A másik megoldás, ami némileg olcsóbb, az alkatrész felújítás. Ez is komoly munka, illetve több alkatrész is szükséges hozzá. Ha szeretne bővebben tájékozódni a kettőstömegű lendkerékről vagy megtekintené a minőségi, széleskörű kínálatot, akkor látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba, ahol minden fontos információt megtalál egy helyen!