A féknyereg a féktárcsában található és az egyik fő alkotó elemének számít. Legegyszerűbben megfogalmazva, a legfőbb funkciója a jármű megfékezése.
[wp_ad_camp_1]
Féknyereg esetén beszélhetünk egy vagy több dugattyús változatokról is. A féknyereg viszonylag könnyű felépítésű és nem kevés alkatrészből tevődik össze. A féknyereg egy olyan jól bevált kialakítással rendelkezik, melyen nagyon sokat nem érdemes változtatni, de mára már az elektronika ide is belopta magát. A jövőre előre tekintve az egész féknyerget szeretnék teljesen elektromossá tenni, mivel így jóval könnyebb lenne és gyorsabban is reagálhatna. Ám meghibásodás esetén könnyen katasztrófával is végződhet. Amit viszont már ma is megtapasztalhatunk a parkolást segítő rendszerek, melyek a hátsó kereknél váltsák a hatásukat a kézifék kötél és a fékkar funkciója által. Egy másik szintén új technika, melyet csak felső kategóriás autóknál alkalmaznak, hogy mind a négy féknyeregnél megtalálható már elektromos motor. Ez nem a fékezésben lesz segítségünkre, hanem az ellenőrzésben.
Ez úgy ellenőrizhető, hogy az autó Ön tesztet végez, álló helyzetben, még pedig úgy hogy megfékezi az összes kereket elektromosan, így ellenőrizve a rendszer épségét. Ráadásul egy olyan biztonsági funkcióval is el van látva, amely által megakadályozzák azt, hogy otthon megbütyköljük. A fékbetét cseréjénél, szükségünk lesz egy olyan műszerre, amely által a dugattyúkat alaphelyzetbe állítjuk, és csak ezt követően lehet megbontani a fékeket. Ennek az a nagyon nagy előnye, hogy így biztosan szakműhelyhez fordulunk és elkerüljük az esetleges félmunkákat. Amennyiben szeretnénk feldobni az autónkat, akkor a féknyereg különleges színűre festése által tehetjük azt meg. További információkat megtalálja a www.evoauto.hu oldalára kattintva.