Az évek során a legnépszerűbb és leggyakrabban használt motorolajok megváltoztak, hogy lépést tartsanak az autógyártók változó motorjaival. Az 1960-as években gyakran előfordult, hogy egy jármű monográd olajat igényelt, és a szükséges olaj viszkozitása vagy minősége az évszaktól függően változott. A motorolajat a kémia előrehaladtával a többosztályú olajok helyettesítették az évszakok vagy az időjárás függvényében az osztályváltás szükségessége miatt.
[wp_ad_camp_1]
Jelen levő 0w20 viszkozitású termék az alkatreszek.hu weboldalon érhető el ezért megéri benézni hozzánk ha ön is minőségi 0w20 viszkozitású olajokat keres az autójához. Mivel a járműmotorok technológiája az idő előrehaladtával fejlődött, a motorok mérete és teljesítménye jelentősen megváltozott. Az 1970-es években gyakori volt, hogy nagyon nagy motor volt (a leggyakrabban 6 és 8 hengeres motorok voltak). Abban az időben a 20W-50 és a 10W-40 voltak a legnépszerűbb osztályzatok. Amikor az üzemanyag-fogyasztás jelentősége megnőtt, a motorméretek egyre kisebbek voltak, és alacsonyabb viszkozitású motorolajokra volt szükség – ez a 10W-30, az 5W-30 és az 5W-20 fokozatok népszerűségének növekedéséhez vezetett az évek során. A 0W-20 számot (és általában a motorolaj minőségét) nézve zavarban lehet. Miért van nulla ebben a számban? Ez azt jelenti, hogy kevesebb a védelem? A jobb megértés érdekében beszéljük meg a motorolaj osztályozási rendszerét.
A motorolaj minőségét az SAE J300 néven ismert (SAE = Automotive Engineers Society) ipari specifikáció határozza meg. Az olaj alacsonyabb hőmérsékleten másképpen áramlik, mint a magasabb hőmérséklet. Az olaj áramlása a motorban nagyon eltérő minden helyzetben. A folyadék áramlását és annak mozgással szembeni ellenállását a folyadék viszkozitásának nevezik, és nagyon fontos a motorolajban. Amennyiben többet tudna meg keresse fel az alkatreszek.hu weboldalt.