Féltengely csukló működése és meghibásodásának okai

Az autó hajtásláncának fontos része a féltengely csukló. A féltengely a sebességváltótól a hajtott kerekekig közvetíti a nyomatékot. Attól függően, hogy első vagy hátsó kerék meghajtásról van szó, kétféle lehet.

[wp_ad_camp_1]

Féltengely csukló a hátsó kerék hajtású, merev hidas autók esetében leginkább csak forog. Az ilyen típusú konstrukciók kapcsán a csapágyazás okán szokott hiba jelentkezni, azonban ezt egy egyszerű cserével könnyedén orvosolni lehet. Viszont szükség esetén egy komplett felújításra is sor kerülhet. A felújítási árak nagyon változatos képet mutathatnak, ezért célszerű előzetesen körülnézni és tájékozódni az árak kapcsán. Az első kerék meghajtású gépjárművek esetében némileg más a helyzet. Az ilyen autók esetében a kerekek kormányzása miatt nem elegendő az egyszerű forgótengely, ugyanis különleges féktengely csuklóra van szükség. A különleges alatt olyan csuklóra gondolunk, mely a kormánymozgatás miatt jelentkező szögelforduláskor a forgó mozgást ugyanúgy át tudja vinni. A féltengely csapágy mellett a belső féltengely csukló kapcsán jelentkezik a legtöbb probléma.

A belső féltengely csukló négy fő elemből áll, melyek a harang, a csillag, a golyók és a kosár. A belső és a külső féltengely csukló közt alapvetően nincs nagy különbség, így felépítésükben sem különböznek. A gyártók bemarásokat alakítanak ki a féltengely csuklóban, aminek köszönhetően az alkatrész agyhoz fixált része arra forog, amerre a kormányt irányítja a sofőr. A belső csukló összeköttetést biztosít a váltó és a féltengely között, míg a külső féltengely csukló, ahogy neve is mutatja, kívül, a kerék felőli részen található. Ha féltengely csuklóra van szüksége, akkor érdemes ellátogatni az alkatreszek.hu webáruházba, ahol hatalmas, minőségi választékot talál!