Szedje pontokba a webszövegeket!

Ha egy hosszú ömlesztett szöveget lát az ember, akkor vagy beleolvas itt-ott, vagy bele sem kezd az olvasásba. Sokszor semmi baj a szöveg tartalmával, sokkal inkább a külalakkal. A tagolt szöveg sokkal olvashatóbb, könnyebb megemészteni.

[wp_ad_camp_1]

A pontokba szedés előnyeiről bővebb információkat itt találhat! Hosszan lehetne sorolni a szövegtípusokat, például blog, termékleírás, hírlevél, amikről egyaránt elmondható, hogy ömlesztett szövegként egyáltalán nem élvezetes az olvasásuk. Egy apró trükknek köszönhetően sokkal érdekesebbé, izgalmasabbá válik a tartalom. Minél hosszabb egy szöveg, annál fontosabb, hogy az olvasó számára átlátható legyen, különben bele sem kezd az olvasásba. Akár alcímeket is használhat, ezáltal ugyanis még átláthatóbbá válik a szöveg. A kiemelés is hasznos lehet. Ha igazán jól szerkesztett tartalmat akar kiadni a kezei közül, akkor érdemes odafigyelni, hogy melyik ponttal kezd. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az első bekezdés az egyik legfontosabb. Ugyanakkor például az ötödik pont fontosabb, mint például a negyedik vagy a harmadik. Tehát az első és utolsó pontot olvassák leginkább az emberek.

A pontokba szedés ad egyfajta szabadságot. Az író kedvére tudja variálni a szöveget, eldöntheti hány pontba szedi a szöveget. Egy tudományos írást sokkal könnyebben értelmezhetővé lehet tenni, ha pontokba szedi a szöveget. Arról már nem is beszélve, hogy SEO szempontból is kiváló a pontokba szedés. A pontokba szedés javít a szöveg minőségén, így érdemes élni ezzel a módszerrel. Biztos lehet benne, hogy sokkal többen fogják elolvasni a tartalmat, bármilyen típusú szövegről is legyen szó, ha alkalmazza a pontokba szedést. Így kulcs szavazni is jóval egyszerűbb, ráadásul a szöveg is érthetőbb lesz!