Közlekedési dugók és a pszichológia

Bizonyos esetekben számtalan viselkedési minta figyelhető meg, ilyen például amikor az ember közlekedési dugóban ül. Az emberek jó része frusztrálttá válik, míg mások belenyugodnak a helyzetbe. Talán mondanunk sem kell, hogy előbbi a valószínűbb.

A közlekedési dugókban tapasztalt emberi viselkedés mintákról bővebb információkat itt tudhat meg! A megfigyelések azt derítették ki, hogy ha mindenki stabil ütemben haladna az utakon, akkor nem alakulnának ki forgalmi dugók. Ezért sokan úgy vélik, hogy az önvezető autók jelentik a jövőt. Mi emberek hajlamosak vagyunk rosszul felmérni az előttünk haladót, továbbá kapkodni, sietni. Természetesen az autósok közti kommunikáció is komoly javulást jelentene, azonban ez jelenleg elég sok nehézséggel jár. Egy szóval az önvezető autók jelenthetik a megoldást, azonban erre még világszinten várni kell. Sokszor a dugót pont az jelenti, hogy aza utópályán túl korán térnek át egyik sávból a másikba, holott elég volna az utolsó pillanatban. Nem csoda, hogy ennek aztán dugó, valamint frusztráció lesz a vége.

A forgalmi dugókat említve az emberek többségének az ingerültség, frusztráció szavak jutnak eszébe. A kutatók fényt derítettek rá, hogy a forgalmi dugókban általában a férfiak előbb kezdenek dudálni, frusztrációjuk és elégedetlenkedésük jeleként, viszont ugyanez jellemző a drágább autókat vezetőkre is. Az idősebb vezetők általában viszonylag türelmesek. Szintén érdekes, hogy jóval előzékenyebbek vagyunk abban az esetben, ha a másik autóban többen ülnek. Továbbá hajlamosabbak vagyunk megszegni a közlekedési szabályokat, ha otthonunkhoz közel vagyunk. Valószínűleg azért, mert otthonunkhoz közel már ismerős terepen vagyunk, így bátrabbak is vagyunk.