A reklám története – Gutenberg, a marketinges

Úgy gondolom senkinek sem kell bemutatnom, hiszen mindenki számára egyértelmű, hogy főként minden az újságok elterjedésével kezdődött. A történet egészen a 17. századig vezethető vissza, ugyanis már ott is használták az értékesíteni kívánt termékek rövid jellemzését és bemutatását.

[wp_ad_camp_1]

Kattints ide ha ezzel kapcsolatban további bővebb információkat szeretnél megtudni. Ahhoz, hogy eljussunk a mai reklám felületekhez, elsősorban el kellett, hogy jussunk oda, hogy tulajdonképpen reklámról beszélhessünk. A reklám elterjedéséhez pedig tulajdonképpen pedig az kellett, hogy a elsősorban a nyomtatási technika terjedjen el. Jahannes Gutenberg neve talán az Ön számára is ismerősen cseng. Ugyanis az Ő nevéhez köthető a könyvnyomtatás tudománya. Ám azt már kevesebben tudják róla, hogy a német feltaláló valójában az egész könyvnyomtatásra, mint marketingeszközre tekintet. A célja az volt, hogy minél szélesebb körben terjessze és hirdesse a nyomtatást. Ugyanis, akkoriban ezekből a marketing szövegírásból született termékek sok emberhez eljutottak és többnyire meg is maradt bennük.

Továbbá érdemes azt is megemlíteni, hogy ez az idő volt még, amikor még több volt az analfabéta, mint az írástudó. Így ebből következett a szájhagyomány útján terjedő üzengetés, amely sokkal hatásosabb reklámozási eszköznek, vagyis marketingeszköznek bizonyult, mint a nyomtatott forma. Így hiába indult hódító útjára a nyomtatott felület ez kevesek számára volt megfogható. A legelső szórólapok Angliában az 1400-as években jelentek meg. Továbbá érdemes még megemlíteni, hogy ugyanebben az országban született meg az első sajtóhirdetés is. Az első hirdetési újság viszont Franciaországhoz köthető, amely a 17. században jelent meg.